آموزش برطرف کردن صفحه دسکتاپ واژگون

یکی از تیکت هایی که در زمینه مشکلات مربوط به صفحه نمایش زیاد پرسیده می شود برعکس شدن کل صفحه می باشد . یعنی وقتی ماوس را به بالای صفحه می برید برعکس حرکت کرده و صفحه به صورت 360 درجه می چرخد . این چرخش دارای تنظیماتی در ویندوز 7 می باشد که با دستکاری آن این وضعیت اتفاق می افتد .

  کاربر چند گزینه را با هم تغییر میدهد ولی متوجه نمی شود که کدام گزینه باعث بروز چنین مشکلی شده است . نام مشکل شاید برای حل این سوال درست نباشد ولی وقتی کاری اتفاق بیافتد و راه حل آن را ندانیم یک جور مشکل به حساب می آید .  در ادامه راه حل آن را توضیح میدهم . این مقاله جزو دسته آموزشهای مقدماتی می باشد و برای کاربرانی که با ویندوز به صورت کامل آشنایی کامل دارند کاربرد ندارد .

1. برای انجام اینکار ابتدا به Control Panel ویندوز مراجعه کنید. در قسمت بالا سمت راست درست همان قسمتی که گزینه View by وجود دارد گزینه large icons را انتخاب کنید .

1 آموزش برطرف کردن مشکل برعکس شدن صفحه نمایش

 2. توجه داشته باشید که این گزینه به صورت پیش فرض بر روی Categories تنظیم شده است. حالا بر روی آیکن Display کلیک کنید. از انتخاب‌های موجود در سمت چپ، گزینه Change display settings را انتخاب کنید .

2 آموزش برطرف کردن مشکل برعکس شدن صفحه نمایش

3 آموزش برطرف کردن مشکل برعکس شدن صفحه نمایش

 3. از منوی آبشاری Orientation، گزینه سومLandscape flipped را انتخاب کرده اید و نمایشگرتان تصاویر را بر عکس نشان می‌دهد، گزینه :Landscape را انتخاب و بر روی کلید OK کلیک کنید سپس از پیغام نمایش داده شده  Keep Changes را کلیک کنید.

4 آموزش برطرف کردن مشکل برعکس شدن صفحه نمایش

  • اگر با این  اقدامات مشکلتان حل نشد این کار را هم انجام دهید :

–    در گام اول باید دقت کنید که صفحه دسکتاپ به کدام سمت چرخیده است؟ اگر مثلا صفحه، کاملا واژگون یا اصطلاحا سروته شده، باید از قسمت چهار دکمه فلش دار کیبورد، دکمه های جهت پایین را انتخاب کنید و اگر مثلا صفحه به سمت راست چرخیده دکمه جهت مخالف آن یعنی فلش چپ را انتخاب کنید.
–    سپس دکمه های ctrl، alt و دکمه فلش دار جهت مطلوب برای تنظیم صفحه Desktop را همزمان فشار دهید.
–    قاعدتاً این روش، صفحه دسکتاپ را دوباره به حالت اول برخواهد گرداند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *