شارژ نشدن باتری لپتاپ

شارژ نشدن باتری لپ تاپ باطری دلایل مختلفی دارد ممکن است شارژر خراب شده باشد یا اینکه باطری از کار افتاده باشد
اما خب برای اینکه مطمئن بشویم مشکل سخت افزاری است چند راه حل را امتحان می کنیم

با بایوسدان همراه باشید
راه حل اول:
لپ تاپ را خاموش کنید باطری را در بیاورید شارژر را وصل کنید به لپ تاپ و سیستم را روشن کنید و دوباره لپتاپ را خاموش کنید حالا باطری را دوباره جا بزنید و سیستم رو روشن کنید به احتمال زیاد باطری شروع به شارژ شدن می کند .
راه حل دوم:
وارد کنترل پنل بشوید Device manager را باز کنید در پنجره ای که باز میشه گزینه ای به نام batteries وجود دارد . با کلیک کردن روی علامت مثلث کناری زیر مجموعه های آن باز میشود در بین زیر مجموعه ها گزینه به نام Microsoft ACPI-Compliant control Method Battery وجود دارد روی این گزینه راست کلیک کنید و گزینه uninstall را انتخاب کنید بعد از اینکه عملیات تمام شد سیستم را یکبار ریستارت کنید. باید مشکل رفع شده باشد .
در غیر اینصورت با شارژری همانند شارژر لپ تاپ باطری را شارژ کنید اگر مشکل رفع نشده بود سیستم را به تعمیرگاه ببرید تا تست بگیرند واگر مشکل سخت افزاری و یا از باتری لپتاپ بود آن را رفع کنند.

3 پاسخ
  1. 001
    001 گفته:

    سلام ، من باطری لپتابم رو باز کردم و سه تا از 6 سلولی که داشت رو تعویض کردم ( به دلیل معیوب بودن ، لپتاب قبلش شارژ نگه نمیداشت .) زمان تعویض برق کاملا از برد باتری جدا شده بود ، بعد تعویض باتری ها شارژ دارن ولی باتری خروجی نمیده ، حتی با اتصال کوتاه کردن پایه های مربوطه در خروجی باتری هم نتیجه ای حاصل نشد . باتری رو که وصل میکنم و شارژر رو میزنم برای چند ثانه نشان شارژ شدن در مانیتور دیده میشه ولی بعد استپ میشه ، روی باتری که موس رو نگه میدارم میگه شارژر متصل. باتری در حال شارژ. ولی باطری شارژ نمیشه و با قطع کردن کابل برق لپتاب خاموش میشه . راه حلی داره این مشکل؟ لطفا به ایمیلم جواب بدین ، ممنون

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *