تنظیمات بوت بایوس برای نصب ویندوز

 تنظیمات بوت بایوس برای نصب ویندوز از طریق اپتیکال درایو

یکی از سوالهایی که زیاد در بخش آموزش مطرح می شود مربوط است به تنظیمات بوت بایوس که باعث می شود در هنگام قرار دادن DVD ویندوز به صورت اتوماتیک ، مراحل نصب شروع شود . به طور پیش فرض در بایوس این تنظیمات بر روی هارد دیسک ست شده است و اگر بخواهیم بدون وارد شدن به محیط بایوس ویندوز را بوت کنیم باید از کلیدهای F8 یا F1 که بسته به نوع مادربرد متفاوت است استفاده کنیم . در ادامه میخواهم به شما آموزش بدهم که چگونه از طریق تنظیمات بایوس بتوانید بوت منو را بر روی اپتیکال درایو قرار بدهید تا در هنگام نصب ویندوز مشکلی برای شما بوجود نیاید .

1. کلید وارد شدن به بوت منو در کامپیوترهای رومیزی Delete  و در نوت بوکها کلید های F1 تا F9 یا کلید Esc می باشد . صفحه بایوس هم معمولا برای مادربردهای مختلف متفاوت است که این تغییرات ظاهری مربوط به نسل قدیمی و جدید بردها نیز می شود . صفحه بایوس مادربرد شما یکی از سه تصویر زیر می باشد .

1 تنظیمات بوت بایوس برای نصب ویندوز از طریق اپتیکال درایو

2 تنظیمات بوت بایوس برای نصب ویندوز از طریق اپتیکال درایو

3 تنظیمات بوت بایوس برای نصب ویندوز از طریق اپتیکال درایو

2. اگر صفحه بایوس شما شبیه تصویر زیر است ابتدا بر روی boot device configuration کلیک کنید .

4 تنظیمات بوت بایوس برای نصب ویندوز از طریق اپتیکال درایو

2.1. سپس بر روی گزینه first boot device اینتر کنید و از لیست درایوهایی که نمایش میدهد با کلیدهای جهت نما کیبورد CD Rom را انتخاب کنید سپس  بر روی کلید اینتر کلیک کنید . برای اینکه تنظیمات ذخیره شود کلید F10 را از روی صفحه کلید بفشارید و یکبار کلید اینتر را فشار دهید .

9 تنظیمات بوت بایوس برای نصب ویندوز از طریق اپتیکال درایو

3. اگر صفحه بایوس شما شبیه به تصویر زیر است بر روی تب Boot کلیک کرده و وارد تنظیمات Boot Device شوید . سپس همانند مرحله قبلی 1st boot device را بر روی CD Rom تنظیم کنید .  برای اینکه تنظیمات ذخیره شود کلید F10 را از روی صفحه کلید بفشارید و یکبار کلید اینتر را فشار دهید .

6 تنظیمات بوت بایوس برای نصب ویندوز از طریق اپتیکال درایو

7 تنظیمات بوت بایوس برای نصب ویندوز از طریق اپتیکال درایو

4. اگر مادربرد شما جدید باشد می توانید با ماوس در محیط بایوس کار کنید . محیط بایوس EFI دارای کلید میانبر برای بوت منو می باشد که با فشار دادن کلید Boot Menu  می توانید اپتیکال درایو را به عنوان بوت منو مشخص کنید . با زدن کلید F7 هم می توانید وارد بخش تنظیمات بوت منو شده

8 تنظیمات بوت بایوس برای نصب ویندوز از طریق اپتیکال درایو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *